sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Lumikaaos ja fiiliksiä opinnoista

Hellou!

Tällä hetkellä koko Abbotsford on sekasi!! Täällä on satanu lunta niin paljon, että jouduttiin perumaan mm. meidän Vancouver viikonloppu, koska bussit ei oikeestaan kulje tai viivästykset on noin 4-5h :D Myös yliopisto suljettiin pe iltana. Paikallisten mukaan tää talvi on muutenkin ollu kylmin miesmuistiin :D Lunta täällä nähdään kuulemma tosi harvoin ja siks oikeenlaista kalustoa ei oo tarpeeks... Mua tää tilanne kyllä vähän naurattaa, kun lunta on tullu ehkä sen 20-30 cm ja ollaan sentäs KANADASSA.  Mutta en valita jos maanantainakin on koulu suljettu, mulla ois nimittäin testi sillon…

Viikonloppu kampuksella, kun muualle ei julkisilla päässyt :D

Rose ja Georgea super innoissaan lumesta :D 

Luminen kampus

Niinkuin Anna aikasemmassa postauksessa jo kerto, niin opiskelu on aika työlästä täällä. Kokoaika on tehtäviä mitä pitäis tehdä ja erilaisii hommia kasaantuu koko ajan. Niinpä ens viikko on kaikkilla opiskelijoilla reading break, milloin valmistaudutaan tuleviin mid-term kokeisiin ja tehdään kaikki rästihommat. Vaihtareille tää ei kuitenkaan oo varsinainen reading break, koska halutaan nähdä, kokee ja matkustaa ympäri Kanadaa ja USA:ta (ja Markus Havaijia). Mä oon siis lähössä Rocky Mountain-tripille, Markus Havaijille ja Anna ehkä Seattlee. Huikeita suunnitelmia siis meillä kaikilla tiedossa, joten nyt on painettava kunnolla duunia, että päästään kunnialla mid-term kokeista läpi.   

Tim Hortons on kaikkien suosikki tääl, hyvää ja halpaa kahvia (ja kaakaoa):D 


Mun ihana oppikirja <3 



Ruoka kampuksella on aika epäterveellistä, mutta hyvää! :D

Täällä kurssien arvosana ei pelkästään koostu yhdestä tentistä, niin kuin Suomessa usein, vaan monesta pienestä osasta. Nyt ollaan siinä vaiheessa lukukautta että mid-term kokeet lähestyy. Niiden painoarvo on opettajasta riippuen noin 20-40% kurssin arvosanasta. Mid-term kokeiden lisäksi meillä on final exam ja erilaisia testejä ja/tai kirjallisia tehtäviä (mulla esim yhdellä kurssilla on joka viikko joku tehtävä joka arvioidaan ja tulos vaikuttaa suoraan arvosanaan). Paikallisten kanssa juteltuani oon huomannut, että moni pitää tästä systeemistä, koska loppukokeessa ei ole sitten niin paljon pelissä. Monelle vaihtarille, niin kuin mulle tää on ollut aika vaikeeta, koska työmäärät on viikottain aika suuria. Mulle aiheuttaa hankaluuksia myös kieli ja se että en oikeastaan tiedä Kanadasta tarkemmin mitään. Esim Financial Management-kurssin tehtävissä tarttee pohjatietoa mm. Kanadan verotuksesta ja tuloslaskelmasta ja taseesta. Ja mullahan ei oo niistä mitään käsitystä. Aika paljon on saanut googlee käyttää täällä :D. Opettajat on kuitenkin onneks tosi ymmärtäväisii ja muutoin toi kurssi on ollut ihan mielenkiintoinen. Tän kurssin lisäksi mulla on kaks kansiksen kurssia ja yks enkun kurssi. Enkku on ollut kivaa vastapainoa noille vähän vaikeemmille kursseille, mutta tehtävien määrä on siinäkin kurssilla aika suuri. Mut joo, eiköhän tää koulu tästä hoidu, vähän vaan pitää välillä ottaa itteä niskasta kiinni ja alottaa tehtävien teko :D 

Reippailu on ihanaa vastapainoa opiskelulle! 

Vancouver ja upee vuorimaisema jälleen:D 

Terkkuija kaikille Suomeen <3 


-Stella 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti