maanantai 2. tammikuuta 2017

Tervetuloa matkaan vaahteramaalle!

Heippa kaikille Suomeen!

Terveisiä mielettömän upeasta ja aurinkoisesta Los Angelesissa, jossa me onnekkaat Suomi-vaihtarit vietämme viimeisiä hetkiämme ennen Vancouveriin suuntaavaan lentokoneeseen nousemista!
Matka alkoi viikko sitten 27.12. Helsinki-Vantaalta klo 05 aamulla, jolloin me vielä joulunhuuruisissa tunnelmissa kokoonnuimme odottamaan elämämme reissua! Lähes 30 h kestänyt yhtäjaksoinen matkustaminen, jännitys tuntemattomasta tulevasta sekä vielä muutamat selvittämättömät asiat olivat todella vieneet meiltä kaikki voimat saapuessamme Losiin! Silti, jet lag ei oo meidän menoamme täällä häirinnyt, onneksi.

Nyt unohtumaton reissumme täällä on loppusuoralla, mutta siitä tullaan varmasti vielä kuulemaan! ;) Me kirjoitellaan myöhemmin tarkemmin matkakokemuksistamme. Odotettavissa on tarinoita mm. Santa Monican rannoilta, Universal Studiolta, vaellukselta Hollywood-kyltille, roadtripiltä pitkin rannikkoteitä lukemattomien rantojen ja meren äärellä, superupeasta NYE-tapahtumasta downtownista sekä Beverly Hillsin kaduilta!




Heti alussa on varmasti syytä selventää, ketä ne "me" oikeastaan edes ovat! Alla meidän vaihtariporukka (aivan huippu sellainen!) esittelee itsensä. Hauska yksityiskohta on se, ettei me kolme itse asiassa edes tunnettu ennen yhteistä seikkailuamme Atlantin toiselle puolelle. Me kaikki kyllä opiskellaan Vaasan yliopistossa kolmatta vuotta, muttei olla ikinä osuttu täysin samoille poluille Vaasan kampuksella. Tutustuimme toisiimme syksyn aikana ja viimeistään tämän ekan viikon jälkeen majoituttuamme samassa huoneessa AirBnB -asunnossa! :D

Markus, Stella ja Anna Hollywood Reservoir Lakella.


Morjestaa!
Mää oon Anna, alunperin Tampereelta Vaasaan opiskelemaan muuttanut 22...hopsan, siis tänään 23 vuotta täyttänyt tyttö. Päädyin Vaasaan alkujaan lukemaan liiketaloutta, päätyen lopulta yliopistoon hallintotieteiden pariin. Nyt luen yliopistossa kolmatta vuotta pääaineena julkisoikeus. Kandin sain pakettiin viime syksynä. Vuosi sitten mun elämän ehdottomasti suurin haave toteutui (tai ehkä oon vieläkin siinä samassa unessa?!!?), kun sain tietää saaneeni vaihtopaikan yliopistosta KANADASSA! Nyt lähden elämään mahtavinta unelmaani!! :)
The Fraser Valleyn yliopistossa aion suorittaa sellaisia kursseja, jotka toivottavasti tukee mun urahaaveita ja parantaa työmahdollisuuksia, sekä kerryttää englannin kielen taitoja ja rohkeutta uusissa tilanteissa vieraalla kielellä kommunikoimiseen. Lisäksi nämä oli kaikista mielenkiintoisimmat kurssit mun mielestä. :) Tässä mun kurssit:

Mass Communication in Canada
Public Speaking
Introduction to Intercultural Communication
International Marketing

Hoping for the best but expecting the worst, koska pessimisti ei pety... Nyt oon kuitenkin enää yhden lennon päässä kohteesta, joten aika avata silmät ja uskoa että dream becomes true!
Kuullaan!! <3:llä Anna



Hellou!

Mä olen Stella, Hämeenlinnasta kotoisin oleva 22-vuotias kauppatieteiden opiskelija. Pääaineena mulla on rahoitus ja sivuaineena luen taloustieteitä. UFV:ssa mulla olis tarkoituksena jatkaa kansiksen lukemista, sekä ennenkaikkea petrata mun englannin kielen taitoa. Oon jo pitkään halunnut lähtee vaihto-opiskelemaa, joten oon superinnoissani tästä mahdollisuudesta! Kanadassa mua kiehtoo ennenkaikkea luonto (Abbotsfordissa on vuorimaisemat!!!) reippailumahdollisuudet ja kansainvälisyys  (Abbotsford on Kanadan kolmanneksi monikulttuurisin kaupunki). Viikko LA:ssa on ollut sattumuksia ja seikkailuja täynnä, joten superinnoissani odotan tulevaa puolivuotista. Opiskellakin täytyy, joten tässä mun mielenkiintoiset kurssivalinnat UFV:ssa:
Canadian economic issues
Managerial microeconomics
ESL reading
Financial management

Stay tuned!!! ;)
-Stella



Hola!

Markus on nimeni ja myös kuulun 94 -syntyneiden kaartiin. Pääaineena mulla on Stellan tapaan rahoitus ja sivuaineena taloustiede, jota olen ajatellut lukevani myös UFV:ssa. =) Vaihto-opiskelu on ollut aina iso haave minulle ja nyt pääsen katsomaan kuinka omat siivet kantavat ulkomailla ja kuinka viihdyn vieraissa maisemissa. Haaveenani on kenties joku päivä työskennellä ulkomailla, joten myös tämän takia haluan testata miten viihdyn ulkomailla. Vaihtoajasta odotan ennen kaikkea tutustumista uusiin ihmisiin ja opiskeluun vieraassa maassa sekä ennen kaikkea matkustelua ympäri Kanadaa ja USA:ta!!!

Toivottavasti tulen laihana takaisin -Markus



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti